Gears of War Judgement

Seit Realese des Games habe ich sage und schreibe 1!!! mal FFA gewonnen. Die anderen habe ich Privat gemacht weil es sonst meine Nerven glaube ich nicht lange mitgemacht hätten :lol:

@Jeagle: Ja stimmt, wir beide sind schon echte Muliplayer Talente :ugly: vllt würden wir es schaffen wenn wir 24/7 Trainieren würden, aber wie wir letztens festgestellt haben, haben wir ja auch noch ein echtes Leben ;)
 
Ich will eigentlich nicht dauernd Doppelposts machen, aber hier schreibt ja so selten einer was.
Zum Thema: Ist euch schon mal aufgefallen, wenn man durch die Survival Bestenliste scrollt, stehen da 2 Maps die es noch gar nicht gibt :lol: Innenstadt und irgendwas mit D (habe den Name vergessen).

Also kommen auf jeden Fall noch zwei Survival/OverRun Maps raus.

Herrlich wie sich Epic immer wieder selbst verrät :lol:
 
Hab jetzt auch mal mit dem Nachspiel angefangen, gefällt mir bislang garnicht.
Da hatte ich mit der Judgement Kampagne irgendwie 100x mehr Spaß.
Diese ewig langen und nervigen Abschnitten mit den "Zombies" sind langweilig.
 
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Ich fand Nachspiel auch gar nicht so schlecht, hat mich an Gears 3 erinnert ( Top )
An der Judgment Kampagne hat mich irgendwie dieses Arcadelastige Sternchengesammel gestört.
Ich hab ja nichts gegen Punktejagden an sich, aber irgendwie kann ich mich dann nicht so in die Spiele rein versetzten, da mein Kopf mir immer sagt:Ich brauch noch ein Kopfschuss, eine Hinrichtung etc. bei sowas kann ich irgendwie nicht so spielen wie ich will. Man merkt eben, das People can fly da mitgemischt haben. (Was jetzt nicht unbedingt was schlechtes bedeuten soll )
 
Man geht mir der Multiplayer auf den Sack. So Random war Gears noch nie und dabei ist Gears per Definition Random. :pinch:

Wenn Halo 4 die unterste Halo Schublade sein soll, was bitte ist dann Judgement?! Die Hölle im Gears Universum?! :devil:

Ohne Witz, mein Puls ist gerade bei 180. Die Gegner machen einen Weg, als wäre jede Waffe OneHit, aber meine Gnasher braucht mindest 5 gut gezielte Schüsse. JA, NE! :S


Das einzig Gute daran ist, dass ich es bei Media Markt für 29,00 Euro plus 400 MS Points und zusätzlicher Steelbookhülle bekommen habe. Mussten wohl das Lager von zu vielen Kopien befreien. Hmmm, warum wohl... :whistle:
 
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Naja, Gears ist nen Shooter der eben mehr bisschen die Hardcore Schiene anspricht. Die Lernkurve ist schon ein bisschen höher. als Newcomer reißt man da nicht viel.

Aber da der Multiplayer von Judgment von fast 80% aller Gears Spieler als fail angesehen wird, wurde der mittlerweile merhfach gepatcht, on-the-fly als auch so. Zum Beispiel gibts ja in allen Playlist, außer FFA, wieder das zwei Primary Guns Loadout. Ich bin ziemlich oft im Epic Forum unterwegs und das Geheule zu Judgment ist so schlimm wie damals zu Reach im Bungie Forum oder eben Halo 4. Der eher bescheidene Erfolg von Judgment trägt aber ebenfalls zum starken patching von Epic bei. Wobei ich mir aber auch denke dass das Budget von Judgment eh nicht so hoch war...von daher schwer zu sagen obs ein "fail" eigentlich ist.

Die Gnasher ist aber von vielen als die beste Gnasher seit Gears 1 gefeiert worden in Judgment. Ebenso das Waffenbalancing allgemein. Man muss aber eben nur n bisschen umgehen können damit. Aber heh, ich kann's auch nicht. Ich bin nämlich generell kein Fan von dem Gears gameplay im versus und sucke da auch nur am laufenden Band xD. Spiele prinzipiell nur Horde und Coop.

Aber Epic ist seeehr Community freundlich und antworteten zum Beispiel auf Fragen von der Community, die sie schon seit Tag 1 gestellt haben und die die größten Kritikpunkte für die Fans in Judgment darstellen. SOWAS hier, würde ich mir mal für Halo wünschen, dass Entwickler aktiv auf Fragen im Forum antworten.


I. Maps / Content

A. Only 4 traditional multiplayer maps
Map counts increased significantly with current and future DLC. Everyone has had great feedback on what they'd like to see in the future, and we're still working on getting you guys new content. Not sure that we'd be able to pull over a massive content dump from Gears 3, but we’re definitely working on incremental changes that will get you guys what you want. More DLC is coming, stay tuned!

B. Maps are not symmetrical
DLC maps are either symmetrical or much more symmetrical than release maps. Think layouts that are “more Haven, less Gondola”.

C. Maps are too big
Future DLC map designs are smaller and/or flow better so that combat is less segregated. We’re also setting up hard swaps that focus the action along the midline for Execution.

D. Updates are only “Server side”
We have made an effort to get changes up and tested as early as possible so that we can include them in the required title updates. This will ensure that a good number of the changes are actually present in a LAN setting. We’re also posting change notes and trying to be proactive with communication before changes are implemented.

E. No Locusts in standard versus multiplayer
This cannot be changed at this point. We can, however, make some changes to improve sound and visual recognition between teams. More on that to follow.


II. Melee

A. Reverse 2 Piece possible
We’ve adjusted melee pretty significantly to address these issues. If melee is in the game, you will always be able to shoot someone, and then finish them with a hit. We’ve adjusted delays a bit to help prevent this tactic from being abused, and adjusting it too much further will create the unnatural delays and obstructions to gameplay that we have previously removed in response to your feedback on this very topic.

B. Speed
See above.

C. Range
We have not seen a range difference, and the code has not changed in that regard. There is a chance that latency is affecting this in some circumstances, and it will require more investigation.


III. Matchmaking / Ranked (Incentive)

A. Too many playlists
We’re still working on solutions to this problem, but it is a highly complicated beast (of our own making, to be sure).

B. Ranked vs. Quick match Experience earned
Ranked XP will be increased. We’re working on some other incentives to draw people into Ranked as well (more “competitive-style settings”, for example).

C. Little incentive to play ranked
Judgment does indeed use skill-based ranking as part of its matchmaking algorithm. In point of fact, it essentially IS the Halo matchmaking system as that was the standard put forth by Microsoft. The main difference is that we do it under the hood. This does mean that we don’t have a ranked league-style system, and adding that at this point would unfortunately be out of scope for Judgment. We’re working on other Ranked incentives, however, that don’t require a full redesign of our matchmaking, UI, and infrastructure.


IV. Weapon Balancing (Spawn / Power)

A. Gnasher
We’re working on a fix to allow players the option to toggle their on-screen reticule. The close range “inconsistency” people report is actually an intentional fix that favors the player to ensure they get a proper kill when the barrel of the gun is touching another player’s cylinder. An ammo count change is highly contentious in public forums, and we feel pretty strongly that the current ammo levels actually favor Judgment’s weapon balance. The best option at this point is to increase ammo to 16 and try it in the Test Server.

B. Lancer
A change to the Lancer may indeed favor competitive players who intend on using it in a support capacity. However, the larger majority of the community does not appear to agree that it needs updating. It is currently performing in its intended role across all gametypes, and changing it could create a cascading effect that requires a rebalance of all starting weapons.

Changing to a two-weapon loadout is unlikely to create a huge imbalance in the weapons. The reality of the game stats is that within a few seconds of spawning, you’re either dead, or you have a secondary weapon anyway, so pulling that back to spawn doesn’t significantly move the needle in terms of game balance.

That said, the best option is to make your suggested changes in the Test Server, along with the Gnasher changes, and see how it plays out. We’ll do that ASAP. We’ll start with the clip size reduction and make further updates if necessary.

C. Booshka
Agreed. Clip size and starting ammo being reduced.

D. Boomshot
Agreed. Starting ammo being reduced.



V. Grenade Balancing

A. Ink Grenade
Internal QA is looking into the reported issues. More info to follow.

B. Stim Grenade
Stim grenade being removed from loadout and moved to a pickup in some playlists.

C. Ammo boxes
We’ll try pulling grenades out of ammo boxes in the Test Server, and propagate globally if there is a good response.


VI. Audio (In-Game)

A. Sound isn’t accurately location based
We can’t realistically change our sound engine at this point, but we can (and will) significantly reduce your (and your team’s) footstep volume. If you hear someone, that’ll pretty much guarantee that they are an enemy. We could also reduce the radius of the footstep sound a bit to make it less apparent when they’re above/below you, but that would require a Title Update to implement, and another to change back if the change isn’t well received. Probably too risky at this point.



VII. Glitches

A. Movement
Not getting into cover is due to a series of complicated factors that are made more apparent by Judgment’s increase in game speed and player density. We’ll look into it, but it may not be fixable.

B. Characters
Kim’s hitbox already fixed in the upcoming TU.

Boomshield already adjusted on female characters in the upcoming TU.

I’m not 100% clear on the characters failing to show visual recognition on successive shots, but if I had to guess, I’d say that is by design to prevent them from spamming the same animation over and over while taking damage. As long as the other visual feedback is registering (blood, etc.) then I don’t see this as a major problem. Will need to investigate further.

C. In Game
If players can join a private game, then that is a bug – unless it is from a player following someone in the game who is NOT set to private (that’s a Microsoft rule). QA is investigating.


VIII. Final Suggestions

A. Domination Gametype
Changed time to break hills from 2 seconds to 1 second.

B. Upgrade spectator mode (mega wish)
Extremely out of scope for Judgment, but excellent feedback for the future.

C. Theater mode (mega wish)
Extremely out of scope for Judgment, but excellent feedback for the future.


Ich muss aber auch sagen, da ich nie Hardcore Fan war, mir Judgment im Multiplayer v1.o gefiel wie es war (bis auf die Stim Granate = Armor Lock). Judgment schlug eine eher etwas andere Richtung ein als Gears 1, 2 und 3. Es heißt ja auch nicht "4", sondern ist ne Art Spin-off. Aber ich kann die Hardcore Fans und Community auch verstehen. Dennoch gefiel mir Judgment so wie es vorher war.
 
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Ab heute gibt es die zweite, von Maxxim gesponsorte, Multiplayerkarte zum freien Download.

"Dreadnought" heißt sie, stellt ein großes Schlachtschiff der COG dar, und ist eine Overrun- bzw. Survivalkarte. Happy gaming :)

dreadnought_action_shot.jpg
 
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Oh, schön zu wissen, ist irgendwie an mir vorbei gegangen. Vielleicht sollte ich es ja doch mal wieder einlegen...hab aber zurzeit so viel zum zocken :(

Edit: Warum meckern eigentlich alle immer allgemein über ein Spiel, nur weil sie im MP nichts auf die Reihe bekommen? Das gemeckere suckt viel mehr als das Spiel.
Ich für meinen Teil finde Judgement gut, obwohl ich ausser in OverRun nur aufm Sack kriege.
Bei H4 bin ich recht gut und kotze trotzdem alle 5min über das beschissen verkackte Spiel ab.

Man muss nicht überall rocken um Spaß zu haben ;)

@:dmXbox: Ich empfehle dir auch OverRun bzw Survival, das macht mehr laune und ist Stress freier als TDM oder so.
Bei den Waffen hat Tengu recht, man muss halt ein bisschen üben. Ich zB: konnte mit der Breechshot am Anfang gar nicht umgehen, kein Stück...und jetzt platzt ein Kopf nach dem anderen :p
 
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Der zweite große DLC für Judgment, genannt "Lost Relics" bringt 4 Karten (eine davon für Overrun/Survival) und einen neuen Spielmodus, "Breaktrough".

http://forums.epicgames.com/forums/429-Gears-of-War-Judgment/page4


BREAKTHROUGH – Breakthrough is a single-objective gametype that features two teams with very distinct roles: one team has possession of a flag that they must deliver to a set location; the opposing team has a purely defensive role and unlimited resources.

The attacking team must break through the enemy team’s defensive line and deliver the flag before their pool of lives run out.
 
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Der zweite große DLC für Judgment, genannt "Lost Relics" bringt 4 Karten (eine davon für Overrun/Survival) und einen neuen Spielmodus, "Breaktrough".

http://forums.epicgames.com/forums/429-Gears-of-War-Judgment/page4


BREAKTHROUGH – Breakthrough is a single-objective gametype that features two teams with very distinct roles: one team has possession of a flag that they must deliver to a set location; the opposing team has a purely defensive role and unlimited resources.

The attacking team must break through the enemy team’s defensive line and deliver the flag before their pool of lives run out.

Spielen das Spiel überhaupt noch welche? :ugly:
 
Nö, nicht nur ;)
Ich spiele es mit meinen Kumpels eigentlich schon noch recht häufig und wir sind keine Tryhards.
Ich hab nur im Moment eher wenig Zeit zum Zocken, wegen neuem Job und so...

Aber wenn wir dann spielen, macht es auch Spaß, mehr noch als H4. Und man findet auch viel eher Mitspieler als bei H4, obwohl bei H4 deutlich mehr Leute online sind...
 
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