Der offizielle halbjährige Support, sowie die Inhalte des Season Passes, haben sich mit dem gestrigen Release von Yapyap DEM ZERSTÖRER, für Halo Wars 2, langsam aber sicher dem Ende zugeneigt. Jedoch dürfen wir ja noch im Herbst Awakening the Nightmare erwarten, zu denen es auf der Gamescon, nächste Woche, aller Wahrscheinlichkeit nach auch einige News geben wird. Wie jeden Monat ist wieder ein Balance Patch erschienen, der einige schwerwiegende Probleme aus der letzten Season behebt. Zusätzlich wurden ein paar Infos zu den kommenden Büchern Halo: Legacy of Onyx und Halo: Retribution veröffentlicht! Aber fangen wir zuerst mit Yapyap an:

Man sagt den Grunts nach, dass alle tausend Generationen jemand mit der Weisheit von Ang’napnap dem Erleuchteten, dem Charisma von Awlphhu, der toleriert wurde und dem strategischen Genie von Yayep Erzdiakon der Trägheit geboren wird. Diese Zeit ist noch nicht gekommen, aber vielleicht trägt Yapyap ja ein oder zwei dieser Persönlichkeiten in sich.

Wie man sich es von einem Grunt denken kann, dreht sich die Strategie von Yapyap um die der Überlegenheit durch die schiere Anzahl an Einheiten. So kann er die Einheit Kanonenfutter produzieren, welche gratis ist, um so seinen Gegner am Anfang der Runde zu überrennen. Aber die Einheit ist natürlich nicht sehr stark. So erreichen ungefähr 15 Kanonnenfutter Einheiten die Stärke von einen normalen Grunt Suad. Jedoch mögen, wie die meisten von euch sicherlich wissen, die Grunts Methan. So kann Yapyap den Methan Wagen produzieren, welcher Methan versprüht, der die eigenen Grunt Einheiten stärkt, während er feindliche Einheiten schwächt, um so die Kanonnenfuttereinheiten wirksamer zu machen.

Methan Wagen

methane wagon

Wie oben erwähnt versprüht er Methan in seine Umgebung. Zusatzlich hat er die Fähigkeit eine Methan Bombe auf Gegner abzufeuern. Außerdem ist Methan hochexplosiv, was dafür sorgt, dass bei der Zerstörung eine gewaltige Explosion verursacht wird.

Grunt Goblin

grunt goblin

Natürlich stehen Yapyap auch Helden zur Verfügung, welches die bereits aus Halo 5 bekannten Grunt Goblins darstellen. Da ein einzelner von ihnen recht schwach ist, können von ihm gleich 3 gebaut werden. Als besondere Fähigkeit können die Goblins umliegende Einheiten sofort heilen und die eigenen Grunts werden von diesem verstärkt, was natürlich dem Kanonenfutter zugute kommt.

Brute Reiter

brute rider

Die Brute Reiter ersetzen die Sucide Grunts. Die ungewöhnliche Partnerschaft beider Spezies besteht daraus, dass der Brute auf Dinge schlägt, während der Grunt ihm sagt, wo er hingehen soll. Zusätzlich kann der Grunt noch mit seiner Plasmapistole auf Feinde schießen.

Schwerer Grunt

heavy grunts low

Die schweren Grunts ersetzen die Jetpack Brutes und sind mit Plasmapistolen und Flakkanonen ausgestattet. Zusätzlich kann ihr Squad um ein Grunt erweitert werden, und sie können mit der Fähigkeit ausgestattet werden einen EMP auf Fahrzeuge oder Luftfahrzeuge zu schießen.

Zusätzlich hat Yapyap DER ZERSTÖRER natürlich auch einige neue Anführer Fähigkeiten:

Shade Abwurf

shade turret drop

Mit dieser Fähigkeit könnt ihr 4 bzw. 6 (nach Upgrade) Shade Geschütze auf dem Schlachtfeld abwerfen, mit denen ihr gegnerische Einheiten einkreisen könnt, oder sie benutzt um zusätzliche Feuerkraft bereitzustellen.

Grunt Dome

shield generator

Hiermit könnt ihr einen Schildgenerator, ähnlich dem von den normalen Basen, auf das Schlachtfeld abwerfen, welcher eure Einheiten darunter beschützt.

Grunts von oben

grunt swarm drop

Mit der einfachen Version könnt ihr einen Brute Reiter, einen schweren Grunt und einen Methan Wagen auf das Schlachtfeld absetzen. Besonderheit ist, dass diese Fähigkeit bereits mit dem zweiten Anführerpunkt benutzbar ist.

Methan Party

methane bomb

Mit dieser ultimativen Fähigkeit werden Methan Bomben auf das Schlachtfeld abgeworfen, welche eure eigenen Grunts verstärken und dem Gegner Schaden zufügen.

Seine weiteren Fähigkeiten sind "Bitte schieß nicht auf mich", was dafür sorgt, dass jegliche Kampfhandlungen auf dem Schlachtfeld eingestellt werden, für eine kurze Zeit. Zusätzlich können keine neuen Anführerfähigkeiten während dieser Zeit aktiviert werden.

Seine Guilt Trip Fähigkeit sorgt dafür, dass gegnerische Einheiten bei dem Töten eurer Einheiten weniger Erfahrung erhalten und sie Veteranenränge so langsamer erreichen.

Get back out there ist das Gegenstück zu Forges Combat Salvage und sorgt dafür, dass euch die ersten 6 Infanterieeinheiten, die nach dem aktivieren der Fähigkeit sterben, an eurer Hauptbasis kostenlos erstattet werden.

Surprise Party ist eine Mine, die bei Auslösung temprär 2 schwere Grunts freisetzt. Des Weiterem steht Yapyap auch der Verglassungsstrahl zur Verfügung.

Natürlich gibt es auch mit Release von Yapyap auch wieder 3 neue Erfolge:

  • You met me on Reach!Win 3 matches as Yapyap (Multiplayer, Skirmish or Blitz) – 10 gs
  • Piggyback!Activate the Grunt Goblin charge 10 times. (Multiplayer, Skirmish or Blitz) – 10 gs
  • That sweet smell of homeFire 15 methane shells from the Methane Wagon. (Multiplayer, Skirmish or Blitz) – 10 gs

 

Aber nun zu den beiden Büchern: Halo: Legacy of Onyx dreht sich um die Geschichte einiger Zivilisten auf Onyx, die sich in der schnell verändernen interstellaren Landschaft behaupten müssen. Begleitet werden sie von den alten bekannten Tom-B292 und Lucy-B091. Erscheinen soll das Ganze im November diesen Jahres. Hier gibts auch einen ersten Ausschnitt von den Charakteren:

Molly Patel was only seven years old when the alien alliance known as the Covenant destroyed her homeworld and killed her family. As one of the few to escape the glassing of Paris IV, and despite the United Nations Space Command winning the war on behalf of humanity, Molly never forgot how much she had lost.

Nine years later, when her adoptive parents—research scientists specializing in ancient Forerunner technology—are called to the mysterious and wondrous place known as Onyx, Molly vehemently objects. It’s not so much that Molly’s concerned about relocating to inside a spherical construct the diameter of an entire solar system, but the fact that she also has to live alongside members of the same alien species that murdered her family.

And when the Servants of the Abiding Truth—a violent ex-Covenant sect under the guidance of the notorious Pale Blade—somehow makes its way inside this supposedly impregnable sphere, Molly is now forced to consider if she and her new parents have made a terrible and fatal mistake in coming here…

 Das offizielle Cover zu dem Buch wurde auch veröffentlicht:

legacy of onyx cover low

Beim zweiten Buch, Halo: Retribution, das bereits am 29. August diesen Jahres erscheint, wurden die ersten Zeilen von dem Autor, Troy Benning, veröffentlicht.

 ret 1

ret 2

ret 3

Hier zu seinem Tweet:

 

Und zu guter letzt noch die Übersicht zu den aktuellen Patch Notes:

Forge’s Anvil Round

    • Fixed bug where air units caught in the splash zone would be damaged
    • Splash damage drops off much more rapidly, making it much less damaging against groups of units

Forge’s Anvil Round still does the same single-target damage, but the splash damage drops off much more quickly, greatly reduced the impact on groups of infantry for example. The splash damage was clearly too much and skewing lots of matchups, so we’ve adjusted this accordingly.
Reaver

    • Major weaponry bug fix (this was causing it to do 50%-60% of the intended DPS, and vastly less effective than intended)
    • Build time decreased from 20s -> 18s (more consistent with the Wolverine’s build time, relative to cost)

A bug was discovered with Reavers that greatly reduced their damage, causing incorrect interactions, such as their inability to beat Hornets (which is clearly not intended). This is now fixed, so Reavers should be a valid anti-air unit.


Serina
Ice Barrier

    • No longer chills or freezes structures

This was a serious bug that was allowing Ice Barrier level 2 to shut down bases by chilling them, which was not the intention of the power and a major exploit.
Tundra Bison

    • Upgraded Cryo Mortar splash radius decreased by 33%

Cryo Blast

    • Reduced residual damage by 20% / 30% / 33%
    • Radius decreased by 13% / 8% / 6%
    • Cost 150, 220, 300 increased to 200, 300, 400

Seismic Charge

    • Shatter radius decreased by 25% / 23%

In the late game, the maxed-out Cryo Blast and Seismic Charge combo was very strong, and was allowing Serina too much dominance once she built up that combination of leader powers, and was making late game repetitive when playing against her. These changes increase the cost of Cryo Blast and slightly reduces the number of units it can freeze, but – more importantly – reduces the number of units you can shatter once they are frozen, meaning much more of your army is left alive even if the combo succeeds.Important Changes:

  • Banished Shield Generators now escalate in cost by 100 Supply and 100 Power for each Generator built (similar to how Power Extractors escalate in cost).

The Banished have a significant advantage over the UNSC in terms of protecting their bases, which was largely due to the strength of Shield Generators. This change escalates their cost the more you build, encouraging players to try more diverse defensive set ups, and stunting Banished players’ ability to rapidly and strong protect expansions.
AntiVehicle units (Cyclops and Hunters) damage multiplier changes:

    • Multiplier against Medium units (tier 2 vehicles – Warthogs, Flamehogs, Mantises and Marauders) greatly reduced by 31%
    • Multiplier against Heavy units (tier 3 vehicles – Scorpions, Wraiths, Colossuses, Grizzlies) increased by 7%

Warthog population 4 -> 3 (does not affect Flamehog)
Tier 2 vehicles continue to lack viability despite the changes in earlier updates, and are still not seeing high usage or win rates. It’s important to us that core units are viable and have a place in unit compositions. This change specifically targets Cyclops and Hunters, which were too strong at countering the tier 2 vehicles, pushing them out of the meta. The Warthog itself had a population cost that didn’t match its cost in comparison with the other tier 2 units, and as a result it was pop inefficient. This rectifies that. Finally, situationally the tier 3 heavy tanks – in large numbers – could defeat similar armies of anti-vehicle units. This small change brings that interaction closer to how it’s intended.
Economy

    • Adjusted the diminishing returns curve on Supply Pads. The result is that income from your 3rd and 4th bases is noticeably higher, whilst income from one or two bases is very similar.
    • Income from on-map Energy Capture Points slightly reduced from 2/s to 1.5/s

Supply income was dropping off too sharply at high Supply Pad counts. This making it too easy for a player on two bases to be able to hold their own against a player on three or four bases, making map control matter less than intended, and making it too difficult for a heavily advantaged player to shut down a weaker player, especially in the late game, and artificially elongating games. We want map control to matter, and the taking and holding of bases in the late game to be more important. Energy income, on the other hand, often demonstrated the opposite problem – a player who lost map control in the early or mid game would be significantly behind in energy income, which would snowball too quickly.

Isabel’s Holo Decoy

    • Cooldown 130 -> 110
    • Tier 1 Cost 200/50 -> 100/30
    • Tier 1 max holograms 6 -> 7
    • Tier 1 duration 40 -> 50
    • Tier 2 350/75 -> 200/50
    • Tier 2 max holograms 10 -> 11
    • Tier 2 duration 60 -> 70

Isabel has low usage rates, and is considered a low-tier leader, especially in the early game. Holo Decoy is one of her signature abilities, and is available with the first leader point. This heavily reduces the cost of Holo Decoy, as well as slightly reducing cooldown and slightly increasing the number of holograms and their duration. The intent her is to give Isabel a powerful and unique early game option, and give her more of a chance to reach her strong late game powers.Atriox

    • Dying Breath cost 250/20 -> 300/80
    • Unbreakable cost 2000/1000 -> 1200/800

Kinsano’s Hellcharge

    • Buff AoE radius increased by 33% / 83% / 100%

Kinsano’s Hellcharge buffed an extremely small number of units, making it not worth the cost, and making Heat of Battle clearly the superior choice.
Classic Spartans (Jerome/Alice/Douglas):

    • Ground Pound damage 1250 -> 2200
    • The impact fall off/radius for max AOE damage has been reduced by 70%
    • Speed 13 -> 15

The classic Spartans still lag behind other heroes in terms of usefulness, this is step towards allowing them to compete with more powerful heroes.

Glassing Beam

    • Tier 1 damage +9%
    • Tier 2 damage +5%
  • Decimus’ Boundless Siphon lifesteal increased by 250%
  • Decimus’ Vortex Lightning

Tier 1 damage -10%Tier 2 damage -10%

  • Shroud cost 550 -> 450
  • Siege Turret
    • Cost 900 -> 750
    • Projectile Velocity increased by approx. 128%
  • Hunter Captain lifesteal increased by approx. 32%
  • Arbiter’s Enforcer Drop now spawns three squads instead of four (cost and pop adapted accordingly)
  • Wolverine reduced AOE splash damage against ground targets by 70%
  • Johnson’s Bunker Drop no longer has a pop requirement
  • Anders’ Beacon Sentinels no longer provide LoS
  • Kodiak artillery damage to non-infantry targets increased by 20%
  • Blisterback Pop 8 -> 7 Supply cost 700 -> 600

Cannon Fodder Golden Clouds

Cannon Fodder Yapyap

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